Pornirea motorului de automobil

Pornirea motorului de automobil

Pornirea pe timp rece cu bateriile proprii

Este bine de stiut ca pornirea la rece se face in conditii dificile atat pentru motor cat si pentru baterie: uleiul in motor este mai vascos, bateria are performantele reduse (la -18°C bateria mai are 40% din performantele de la +20°C), combustibilul este mai vascos si este pulverizat mai dificil in zona de ardere. Din acest motiv: Bateria trebuie incarcata la maxim inainte de sosirea sezonului rece. Pentru aceasta este necesara o verificare si daca este cazul reincarcarea suplimentara.

Trebuie retinut faptul ca rularea in oras pe distante scurte si porniri dese nu metine bateria incarcata. Trebuie verificate contactele la bornele bateriei care trebuie sa fie ferme si curate. In perioadele foarte friguroase sunt recomandate sistemele de preincalzire pentru baia de ulei (mai ales la autovehiculele de puteri mari). La motoarele diesel bujiile cu incadescenta sau alte tipuri trebuie sa fie reglate si sa functioneze corect. Uleiul in motor trebuie ales si schimbat corect corespunzator anotimpului. Daca la prima incercare de pornire nu se reuseste pornirea, nu trebuie insistat in mod repetat pana la descarcarea bateriei. Trebuie asteptat cateva minute pentru a permite refacerea densitatii de purtatori de sarcina in vecinatatea electrozilor (placi). Se recomanda inainte de incercarea de pornire folosirea pentru scurt timp a unui consummator foarte mic, gen lumini de pozitie sau plafoniera. Aceasta are ca efect deplasarea purtatorilor de sarcina din baterie care sunt imobili datorita temperaturii scazute.

Pornirea cu ajutorul redresorilor electrici

Redresorii ajuta la reincarcarea bateriilor si pot furniza curenti si pentru o sarcina externa cum este demarorul in limita performantelor tehnice pe care le au. Cu toate acestea pornirea doar cu redresorul cand “bateria este epuizata” este practic imposibila.

Pornirea de avarie cu cabluri de current

Trebuie alese cabluri cu sectiune corespunzatoare datorita curentilor mari de pornire penru a evita caderi de tensiune pe contacte si cablu (cablu cu sectiune mica implica rezistenta mare si cadere de tensiune semnificativa). Conectarea bornei (+) a cablului la borna (+) a baterie prin contact ferm; Conectarea bornei (-) a cablului la borna (-) a bateriei prin contact ferm; Pornirea autovehiculului cu bateria incarcata si turatie de regim nominal 2000-2500 rot/min; Pornirea autovehiculului cu probleme si mentinerea lui in turatie pentru reincarcarea bateriei proprii sau sustinerea aprinderii; Desfacerea cablurilor in ordine inversa. Prima data de deconecteaza (-) si apoi (+). Operatiunea de conectare si deconectare trebuie sa fie facuta cu fermitate si fara a face prea multe scantei.

Pornirea cu robot de pornire

Este o metoda ce asigura curentul necesar demarajului cu un dispozitiv extern, numit robot de pornire. Un astfel de dispozitiv are functie de incarcator si poate furniza curenti mari pentru perioade scurte de timp de ordinal secundelor. Jump Starter -Robot de pornireIn functie de masina ce urmeaza sa fie pornita este necesara alegerea corespunzatoare a robotului. Cu cat motorul are o capacitate cilindrica mai mare cu atat robotul trebuie sa fie mai puternic. Instructiunile de folosire ale robotului furnizate de fiecare producator indica tipul de motor pentru care poate fi folosit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Prezentare video
Aniversare 25 de ani
Testare automata
Produsele noastre
sunt verificate
inaintea punerii in vanzare cu ajutorul
laboratorului de testare automatizata
DIGATRON.
Doi oameni

Customer login

parola uitata